Sticky rebates: loyalty rebates impede rational switching of consumers

Competition policy often relies on the assumption of a rational consumer, although other models may better account for people's decision-making behavior. In three experiments, we investigate the influence of loyalty rebates on consumers based on the alternative Cumulative Prospect Theory (CPT). CPT ... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Morell, Alexander
Weitere Personen: Glöckner, Andreas; Towfigh, Emanuel V.
Quelle: Opportunities of cross-fertilization between law and experimental economics (Jena, 2015), Seite 8-45
Weitere Artikel
Format: Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2015, 2015
Schlagworte (STW): Rabatt
Kundenbindung
Konsumentenverhalten
Wechselverhalten
Rationalität
Test
Prospect Theory
Theorie
Wettbewerb
Wettbewerbspolitik
Verbraucherschutz
Unternehmen
Online Zugang: Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

E-Book

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions