Market competition and effectiveness of performance pay: evidence from the field

It is well-established that the effectiveness of pay-for-performance (PfP) schemes depends on employee- and organization-specific factors. However, less is known about the role of external forces. Investigating the role of market competition on the effectiveness of PfP, we theorize that there are tw... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Khashabi, Pooyan
Weitere Personen: Heinz, Matthias; Zubanov, Nikolay; Kretschmer, Tobias; Friebel, Guido
Format: Sonstiges
Sprache: English
Veröffentlicht: [Erscheinungsort nicht ermittelbar] SSRN 2018
Beschreibung: Online-Ressource (39 Seiten) Diagramme
Ausgabe: This version: April 2018
Autorenschlagworte: Pay for performance (PfP)
Management practices
Market competition
Business stealing
Competitor response
Online Zugang: Volltext
Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: erscheint ggf. in dem Journal "Organization Science"

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Online

e-working-paper

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions