Paying is believing: the effect of costly information on Bayesian updating

The difficulties posed by Bayesian updating are recognized across many domains. In this paper we explore whether individual belief updating is affected by the cost of information. Our conjecture is that this effect should be observed if individuals are prone to the sunk cost fallacy. We design an ex... Ausführliche Beschreibung

Vorheriger Titel: Paying is believing: the effect of costly information on Bayesian updating
1. Person: Robalo, Pedro
Weitere Personen: Sayag, Rei
Quelle: Journal of economic behavior & organization (Amsterdam [u.a.], 2018), Volume 156, December 2018, Seite 114-125
Weitere Artikel
Format: Artikel Zeitschrift
Sprache: English
Veröffentlicht: 2018, 2018
Beschreibung: Online-Ressource (12 Seiten) Diagramme
Ausgabe: Available online 3 November 2018
Schlagworte (SH): Heuristics and biases
Information
Bayesian updating
Decision making under risk
Sunk cost
Experimental economics
Behavioral economics
Online Zugang: Volltext
Supplementary material
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: The supplementary material (raw research data) is open data under the CC BY license.

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Supplementary material

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions