The impact of telecommunication technologies on competition in services and goods markets: empirical evidence

In this paper, we empirically show that a more intensive use and wider adoption of telecommunication technologies significantly increases the level of product market competition in services and goods markets. Our results are consistent with the view that the use of telecommunication technologies can... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Jerbashian, Vahagn
Weitere Personen: Kochanova, Anna
Quelle: Scandinavian Journal of Economics (2016), Volume 119, Issue 3, July 2017, Seite 628–655
Weitere Artikel
Format: Artikel Zeitschrift
Sprache: English
Veröffentlicht: 2017, 2016
Beschreibung: Online Resource (28 Seiten)
Ausgabe: First published: 11 April 2017
Schlagworte (STW): Güter
Wettbewerb
Nachrichtentechnik
Informationstechnik
Markteintritt
Telekommunikation
Schlagworte (SH): Information & communication technologies
Empirical research
Information-technology
Financial dependence
Economic-development
Internet
Innovation
Growth
infrastructure
Productivity
Performance
Autorenschlagworte: Telecommunication technologies
Product market competition
Entry costs
Online Zugang: Volltext
Online Appendix
Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Online Appendix
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions