Strategic disclosure of demand information by duopolists: theory and experiment

We study the strategic disclosure of demand information and product-market strategies of duopolists. In a setting where both firms receive information with some probability, we show that firms selectively disclose information in equilibrium in order to influence their competitor’s product-market s... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Jansen, Jos
Weitere Personen: Pollak, Andreas
Format: Sonstiges
Sprache: English
Veröffentlicht: Bonn Max Planck Institute for Research on Collective Goods 2015
Beschreibung: Online Ressource (44 Seiten)
Ausgabe: Juli 2015
Serien: Preprints aus dem Max-Planck-Institut zur Erforschung von Gemeinschaftsgütern [Elektronische Ressource]
Schlagworte (SH): Duopoly
Cournot competition
Bertrand competition
Information disclosure
Incomplete information
Common value
Product differentiation
Asymmetry
Skewed distribution
Laboratory experiment
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Online

e-working-paper

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions