The impact of telecommunication technologies on competition in services and goods markets: empirical evidence

In this paper we empirically show that a more intensive use and wider adoption of telecommunication technologies significantly increases the level of product market competition in services and goods markets. Our result is consistent with the view that the use of telecommunication technologies can lo... Ausführliche Beschreibung

Späterer Titel: <<The>> impact of telecommunication technologies on competition in services and goods markets: empirical evidence
1. Person: Jerbashian, Vahagn
Weitere Personen: Kochanova, Anna
Quelle: CERGE-EI Working Papers (2012), CERGE-EI Working Papers ; 463
Weitere Artikel
Format: Sonstiges
Veröffentlicht: 2012
Beschreibung: 53 S. graph. Darst.
Schlagworte (STW): Güter
Wettbewerb
Nachrichtentechnik
Informationstechnik
Markteintritt
Telekommunikation
Schlagworte (SH): Information & communication technologies
Empirical research
Information-technology
Financial dependence
Economic-development
Internet
Entry
Innovation
Growth
infrastructure
Productivity
Performance
Autorenschlagworte: Telecommunication technologies
Product market competition
Entry costs
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions