Too much information sharing? Welfare effects of sharing acquired cost information in oligopoly

By using general information structures and precision criteria based on the dispersion of conditional expectations, we study how oligopolists’ information acquisition decisions may change the effects of information sharing on the consumer surplus. Sharing information about individual cost paramete... Ausführliche Beschreibung

Späterer Titel: Too much information sharing? Welfare effects of sharing acquired cost information in oligopoly - In: Working paper series in economics ; 54
Vorheriger Titel: Too much information sharing? Welfare effects of sharing acquired cost information in oligopoly - In: Preprints aus dem Max-Planck-Institut zur Erforschung von Gemeinschaftsgütern ; 2010/40
1. Person: Ganuza, Juan-José
Weitere Personen: Jansen, Jos
Quelle: The journal of industrial economics (New York, NY, 2013), Vol. 61, Nr. 4, Dezember 2013, S. 845 – 876
Weitere Artikel
Format: Zeitschrift
Sprache: English
Veröffentlicht: 2013
Schlagworte (STW): Information acquisition
Information sharing
Oligopoly
Consumer surplus
Unternehmen
Information
Autorenschlagworte: Information structures
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Bibliothek

Zsn i 114
Nicht verfügbar

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions