Partial information sharing in cournot oligopoly

We study the incentives of Cournot oligopolists to acquire and disclose information on a common cost (or demand) parameter. Since information acquisition is such that firms may fail to acquire information, firms can credibly conceal unfavorable news while disclosing favorable news. This paper compar... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Jansen, Jos
Weitere Körperschaften: Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Weitere Personen: Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung Forschungsschwerpunkt Markt und Politische Ökonomie
Format: Sonstiges
Sprache: English
Veröffentlicht: Berlin WZB 2004
Beschreibung: 21 S. graph. Darst.
Ausgabe: January 2004
Serien: Discussion papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung ; SP II 2004 - 01
Schlagworte (SH): Cournot competition
Information acquisition
Information sharing
Commitment
Common value
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
  • Schreiben Sie den ersten Kommentar!
Kommentar einfügen

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions