Information, acquisition and strategic disclosure in oligopoly

I study the incentives of oligopolists to acquire and disclose information on a common demand intercept. Because firms may fail to acquire information even when they invest in information acquisition, firms can credibly conceal unfavorable news while disclosing favorable news. Firms may earn higher ... Ausführliche Beschreibung

Späterer Titel: Information, acquisition and strategic disclosure in oligopoly - In: Journal of economics & management strategy, Vol. 17, Nr. 1, 2008, S. 113 - 148
1. Person: Jansen, Jos
Format: Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: Bonn MPI zur Erforschung von Gemeinschaftsgütern 2007
Beschreibung: 44 S. graph. Darst.
Serien: Preprints aus dem Max-Planck-Institut zur Erforschung von Gemeinschaftsgütern ; 2007/13
Schlagworte (STW): Informationsverhalten
Oligopol
Produktdifferenzierung
Theorie
Wettbewerb
Wissenstransfer
Schlagworte (SH): Oligopolistic competition
Information acquisition
Information sharing
Commitment
Common value
Product differentiation
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Bibliothek

DP m 05-1
Sie finden den Titel im gelb markierten Bereich:
another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions