Incentives: motivation and the economics of information

This book examines the incentives at work in a wide range of institutions to see how and how well coordination is achieved by informing and motivating individual decision makers. The book examines the performance of agents hired to carry out specific tasks, from taxi drivers to CEOs. It investigates... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Campbell, Donald E.
Format: Buch
Sprache: English
Veröffentlicht: Cambridge [u.a.] Cambridge Univ. Press 2006
Beschreibung: XII, 591 S. graph. Darst.
Ausgabe: 2. ed.
Schlagworte (SWD): Asymmetrische Information
Mathematisches Modell
Wirtschaftliches Verhalten
Anreiz
Informationsökonomie
Schlagworte (STW): Informationsökonomik
Neue politische Ökonomie
Spieltheorie
Theorie
Ökonomischer Anreiz
Schlagworte (SH): Social choice > Mathematical models
Social psychology
Online Zugang: Inhaltsverzeichnis
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Bibliothek

WIR d 323: 8(2)
Sie finden den Titel im gelb markierten Bereich:
another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square another square

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions