Effect of foot-shock intensity on amount of memory retrieval in rats by emotionally important stimuli in a drug-dependent learning escape design

Abstract Drug-dependent learning (lack of transfer between drug states) was demonstrated and disrupted in an escape learning, forced choice T-maze task. A drug-dependent learning (DDL) group was trained to escape foot shock (0.65 mA) while in a drug (chlordiazepoxide hydrochloride) state. These rats... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Connelly, John F.
Weitere Personen: Connelly, Jacqueline M.; Nevitt, James R.
Quelle: in Psychopharmacology Vol. 51 (1977), p. 153-157
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Genre: Transfer, Chlordiazepoxide, Memory retrieval, Emotions, Escape learning, Drug-dependent learning
Sprache: English
Veröffentlicht: 1977
Beschreibung: Online-Ressource
Online Zugang: Online
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 1977 Springer-Verlag

Online

Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions