Medical education: The training of ethical physicians

Abstract This paper suggests that medical education be revised to assist in diffusing potential ethical dilemmas that arise during health care provision. A revised medical education would emphasize the role of the humanities in the training of physicians, especially in light of recent critiques of t... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Sassower, Raphael
Quelle: in Studies in philosophy and education : an international journal Vol. 10 (1990), p. 251-261
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 1990
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: critique of science
alternative pedagogical models in medicine
philosophy of science
philosophy of medicine
postmodernism and medical pedagogy
ethics and physicians
Online Zugang: Online
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 1990 Kluwer Academic Publishers

Online

Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions