A Qualitative Analysis of the Transition from Theory to Practice in Undergraduate Training in a PBL-Medical School

Abstract In spite of numerous curricular innovations, the problems medical students encounter in making the transition from theoretical training to clinical training remain unresolved and the problem has received scant attention in the literature. We performed a qualitative study to explore students... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Prince, Katinka J.A.H.
Weitere Personen: van de Wiel, Margaretha; Scherpbier, Albert J.J.A.; can der Vleuten, Cess P.M.; Boshuizen, Henny P.A.
Quelle: in Advances in health sciences education : theory and practice Vol. 5 (2000), p. 105-116
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Genre: clerkships focus group, medical education, preclinical training, problem-based learning, transition
Sprache: English
Veröffentlicht: 2000
Beschreibung: Online-Ressource
Online Zugang: Online
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2000 Kluwer Academic Publishers

Online

Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions