Supporting Cognitive Design: Lessons from Human-computer Interaction and Computer-mediated Learning

Abstract Cognitive engineering has led to a consideration of the capabilities and limitations of users in relation to the products of system design. However, there has not been a similar recognition of human limitations in the process of design. One way to improve the products of system design is by... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Quinn, Clark N.
Weitere Personen: Wild, Martyn
Quelle: in Education and information technologies : the official journal of the IFIP Technical Committee on Education Vol. 3 (1998), p. 175-185
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Genre: design technology, Human Computer Interaction (HCI), cognition, tools, information technology
Sprache: English
Veröffentlicht: 1998
Beschreibung: Online-Ressource
Online Zugang: Online
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 1998 Kluwer Academic Publishers

Online

Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions