Using Dynamic Sketches to Enhance Preservice Secondary Mathematics Teachers' Understanding of Limits of Sequences

This study investigates 3 preservice secondary mathematics teachers' understandings of limits of sequences and their changing conceptions of limit during and after instruction involving interactive, dynamic sketches embodying the formal definition of the limit of a sequence. Manipulating a coherent ... Ausführliche Beschreibung

Quelle: in Teaching Children Mathematics Vol. 42, No. 1 (2011), p. 65-97
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2011
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: Advanced mathematical thinking
Calculus/Analysis
Computers
Content knowledge
Instructional technology
Preservice teacher education
Online Zugang: Volltext
Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2011 National Council of Teachers of Mathematics, Inc.

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions