The Role of Service Level Agreements in Relational Management of Information Technology Outsourcing: An Empirical Study

This study extends the view that formal contracts and relational governance function as complements rather than as substitutes. We investigate how specific characteristics of service level agreements (SLAs) impact relational governance in information technology outsourcing relationships. Eleven cont... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Goo, Jahyun
Weitere Personen: Kishore, Rajiv; Rao, H. R.; Nam, Kichan
Quelle: in MIS Quarterly Vol. 33, No. 1 (2009), p. 119-145
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2009
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: IT outsourcing
interorganizational relationship
service level agreement (SLA)
formal contract
relational governance
relational norms
harmonious conflict resolution
mutual dependencies
trust
commitment
partnership
relational exchange theory
PLS
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2009 Management Information Systems Research Center (MISRC) of the University of Minnesota

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions