Girls in School in France over the Twentieth Century: Investigating the Claim of a Double Gender-Class Handicap

This article presents and analyzes trends in gender and social inequalities at school from the early twentieth century on, in light of developments in state-defined study program "supply" and economic context. It makes use of data from INSEE's Education, qualification, and career surveys (Formation-... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Duru-Bellat, Marie
Weitere Personen: Kieffer, Annick verfasserin; Marry, Catherine verfasserin
Quelle: in Revue française de sociologie Vol. 44 (2003), p. 49-77
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2003
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Online Zugang: Volltext
Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions