Too Much of a Good Thing? Product Proliferation and Organizational Failure

When organizations make important changes, such as introducing products based on new technologies, they may gain strategic advantages but they also experience disruptions. We argue that these disruptions are especially strong when organizations introduce multiple products simultaneously, leading to ... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Barnett, William P.
Weitere Personen: Freeman, John verfasserin
Quelle: in Organization science Vol. 12, No. 5 (2001), p. 539-558
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2001
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Organizational Ecology
Organizational Change
Technological Change
Technological Innovation
Complexity
Organizational Inertia
Organizational Failure
Technological Competition
First-Mover Advantage
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2001 Institute for Operations Research and the Management Sciences

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions