Ambiguous Missionaries: Rural Teachers and State Facades in Guerrero, 1930-1950

This article analyses the role of rural teachers in state formation in Guerrero, from revolutionary reconstruction through Cardenista reform projects to the dawn of the postrevolutionary political system. It examines the ideological construction of themaestro ruralas a reformist opponent of caciques... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Gillingham, Paul
Quelle: in Mexican studies Vol. 22, No. 2 (2006), p. 331-360
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: Spanish
Veröffentlicht: 2006
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
State formation
history of education
maestros rurales
teachers
caciquismo
Guerrero
Mexico
Mexican Revolution
Cardenismo
Online Zugang: Volltext
Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: © 2006 Regents of the University of California. All rights reserved.

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions