Schema Thematization: A Framework and an Example

This article examines a calculus graphing schema and the triad stages of schema development from Action-Process-Object-Schema (APOS) theory. Previously, the authors studied the underlying structures necessary for students to process concepts and enrich their knowledge, thus demonstrating various lev... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Cooley, Laurel
Weitere Personen: Trigueros, María; Baker, Bernadette
Quelle: in Journal for research in mathematics education : JRME Vol. 38, No. 4 (2007), p. 370-392
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2007
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: Advanced mathematical thinking
Calculus/analysis
Cognitive theory
College mathematics
Clinical interviews
Higher order thinking
Learning theories
Secondary mathematics
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2007 National Council of Teachers of Mathematics, Inc.

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions