Effects of Early Field Experiences on the Mathematical Content Knowledge and Beliefs of Prospective Elementary School Teachers: An Experimental Study

In this experimental study, prospective elementary school teachers enrolled in a mathematics course were randomly assigned to (a) concurrently learn about children's mathematical thinking by watching children on video or working directly with chil-dren, (b) concurrently visit elementary school class... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Philipp, Randolph A.
Weitere Personen: Ambrose, Rebecca verfasserin; Lamb, Lisa L. C. verfasserin; Sowder, Judith T. verfasserin; Schappelle, Bonnie P. verfasserin; Sowder, Larry verfasserin; Thanheiser, Eva verfasserin; Chauvot, Jennifer verfasserin
Quelle: in Journal for research in mathematics education : JRME Vol. 38, No. 5 (2007), p. 438-476
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2007
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Beliefs
Content knowledge
Field experience
Large-scale studies
Preservice teacher education
Teacher beliefs
Teacher knowledge
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2008 National Council of Teachers of Mathematics, Inc.

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions