Teaching and Learning Mathematics for Social Justice in an Urban, Latino School

This article reports on a 2-year study about teaching and learning mathematics for social justice in an urban, Latino classroom and about the role of an NCTM Standardsbased curriculum. I was the teacher in the study and moved with the class from seventh to eighth grade. Using qualitative, practition... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Gutstein, Eric
Quelle: in Journal for research in mathematics education : JRME Vol. 34, No. 1 (2003), p. 37-73
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2003
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Attitudes
Beliefs
Critical theory
Equity/diversity
Middle grades, 5-8
Qualitative methods
Race/ethnicity/SES
Social and cultural issues
Online Zugang: Volltext
Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2003 National Council of Teachers of Mathematics, Inc.

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions