Child Schooling in Peru: Evidence from a Sequential Analysis of School Progression

Primary enrolment rates are very high in Peru, but so are the failure and drop-out rates. Thus an understanding of the nature of child schooling should consider school progression from primary to secondary and higher levels, taking account of the conditional sequence with the previous level and self... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Pal, Sarmistha
Quelle: in Journal of population economics Vol. 17, No. 4 (2004), p. 657-680
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2004
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
I21
J13
O15
Child schooling
school progression
resource constraint
sibling composition
sequential probit model
limited dependent variable
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2004 Springer-Verlag
  • Schreiben Sie den ersten Kommentar!
Kommentar einfügen

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions