An Empirical Analysis of Price Discrimination Mechanisms and Retailer Profitability

Retailers typically engage in some form of price discrimination to increase profitability. In this article, the authors compare the impact on retailer profitability of two price discrimination mechanisms: quantity discounts based on package size (second-degree price discrimination) and store-level p... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Khan, Romana J.
Weitere Personen: Jain, Dipak C. verfasserin
Quelle: in Journal of marketing research : JMR Vol. 42, No. 4 (2005), p. 516-524
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2005
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2005 American Marketing Association

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions