Comprehension of Counterintuitive Science Text: Effects of Prior Knowledge and Text Structure

This study examined the effects of activating prior knowledge and refutation text structure on students' comprehension of counterintuitive science material. Developmental studies students, who also were incompetent readers, either read a passage that referred directly to their known misconceptions a... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Alvermann, Donna E. verfasserin
Weitere Personen: Hague, Sally A. verfasserin
Quelle: in The Journal of Educational Research Vol. 82, No. 4 (1989), p. 197-202
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 1989
Beschreibung: Online-Ressource
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 1989 Helen Dwight Reid Educational Foundation

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions