A different view of metamemory with illustrations from children's beliefs about long-term retention

We argue that metamemory has traditionally been conceptualized as factual, truthful knowledge about memory. We suggest that such a conceptualization is overly restrictive, theoretically and empirically, and propose that metamemory should be conceptualized as personalized, constructed knowledge consi... Ausführliche Beschreibung

1. Person: O'Sullivan, Julia T.
Weitere Personen: Howe, Mark L. verfasserin
Quelle: in European journal of psychology of education : EJPE Vol. 13, No. 1 (1998), p. 9-28
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 1998
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: © 1998 I.S.P.A. — Instituto Superior de Psicologia Aplicada

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions