Seduced by Images: Identity and Schooling in the Lives of Puerto Rican Girls

Based on a two-year ethnographic study at an urban middle school, this article describes the power that images created by and about Puerto Rican girls hold in shaping their schooling experiences. Using a black, critical, feminist framework, I show how dichotomizing the sexuality of Puerto Rican fema... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Rolón-Dow, Rosalie
Quelle: in Anthropology & education quarterly Vol. 35, No. 1 (2004), p. 8-29
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2004
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Puerto Rican
Urban
Educational Equity
Ethnicity
Gender
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2004 American Anthropological Association

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions