Backward Countryside, Troubled City: French Teachers' Images of Rural and Working-Class Families

French primary school teachers criticize both urban working-class and rural families, but often for different reasons. Their discourse about families reflects conflicting themes in French culture--the romanticization of rural life and the idealization of the bourgeois family model. Our analysis show... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Reed-Danahay, Deborah
Weitere Personen: Anderson-Levitt, Kathryn M. verfasserin
Quelle: in American ethnologist Vol. 18, No. 3 (1991), p. 546-564
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 1991
Beschreibung: Online-Ressource
Schlagworte: research-article
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 1991 American Anthropological Association

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions