Learning versus Performance Goals: When Should Each Be Used?

Contrary to the extant thinking on motivation in the workplace, we argue that performance or outcome goals can have a deleterious effect on one's performance. We demonstrate that in situations where primarily the acquisition of knowledge and skills rather than an increase in effort and persistence i... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Seijts, Gerard H.
Weitere Personen: Latham, Gary P.
Quelle: in The Academy of Management Executive (1993-2005) Vol. 19, No. 1 (2005), p. 124-131
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: English
Veröffentlicht: 2005
Beschreibung: Online-Ressource
Online Zugang: Volltext
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Anmerkung: Copyright: Copyright 2005 Academy of Management Executive

Online

Volltext
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions