Digitala primärkällor i historieundervisningen: En utmaning för elevers historiska tänkande och historiska empati

In this study, 110 Swedish upper secondary students use a historical database designed for research. We analyze how they perceive the use of this digital tool in teaching and if they are able to use historical thinking and historical empathy in their historical writing and presentations. Using case-... Ausführliche Beschreibung

1. Person: Thomas Nygren verfasserin
Weitere Personen: Karin Sandberg verfasserin; Lotta Vikström verfasserin
Quelle: In Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education (01.12.2014)
Weitere Artikel
Format: Online-Artikel
Sprache: German
English
Norwegian
Swedish
Veröffentlicht: 2014
Beschreibung: Online-Ressource
Online Zugang: Online
Online
Online
Volltext
Tags: Hinzufügen
Keine Tags. Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
  Creative Commons License Source: Directory of Open Access Journals (DOAJ).

Online

Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!
Online
Falls Sie Probleme beim Volltextzugriff haben, prüfen Sie bitte auch den 'Find Text'-Button oder fragen Sie uns!

Ähnliche Einträge

Keine ähnlichen Titel gefunden

Privacy Notice Ask a Librarian New Acquisitions